Wyniki kontroli jakości kawy i herbaty
W I kwartale br. IJHARS skontrolowała 91 sklepów na terenie kraju, kwestionując jakość towarów w 54 punktach sprzedaży (59,3 %).
Produktami priorytetowymi poddanymi ww. kontroli przedstawicieli Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych były: kawa, herbata oraz tzw. herbatki owocowe i ziołowe sprzedawane luzem. Skontrolowano również towary sprzedawane w opakowaniach producenta, dostępne w sklepach podczas kontroli.
W zakresie znakowania sprawdzono 325 partii, z czego zakwestionowano 167 partie (51,4 % skontrolowanych).
Stwierdzone nieprawidłowości w zakresie znakowania dotyczyły m.in.:











Kontrolą w zakresie cech fizykochemicznych objęto 190 partii, z czego nieprawidłowości wykazano w 16 partiach (8,4 %).
Przeprowadzone badania laboratoryjne wykazały obecność:




Natomiast kontrolą w zakresie cech organoleptycznych objęto 30 partii towarów, nie kwestionując ich w tym zakresie.
Więcej informacji dotyczących wyników kontroli jakości handlowej kawy, herbaty oraz herbatek owocowych i ziołowych dostępnych jest na stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/ijhars/wyniki-kontroli-jakosci-kawy-herbaty-oraz-herbatek-owocowych-i-ziolowych
W Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego wspieramy podmioty z branży spożywczej. Potrzebujesz porady, zachęcamy do kontaktu z naszym Zespołem!




#foodlaw #prawożywnościowe #wynikikontroli #IJHARS #jakośćhandlowa #jakośćkawy #jakośćherbaty
Artykuł Wyniki kontroli jakości kawy i herbaty pochodzi z serwisu Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego.
Źródło: Wyniki kontroli jakości kawy i herbaty