Kiedy zmiana etykiety wymusza nowy kod kreskowy?

Kod EAN, znany potocznie „kodem kreskowym”, to kluczowy element identyfikacji produktu, który jest niezbędny w obrocie produktami spożywczymi na większą skalę.
Choć brakuje przepisu bezpośrednio narzucającego jego umieszczenie na etykiecie, w praktyce jest to wymóg stawiany przez sieci handlowe oraz platformy sprzedażowe online.
Nowy kod kreskowy jest wymagany przy zmianie kluczowych cech produktu z punktu widzenia konsumenta, takich jak:
  • Zmiana marki
  • Modyfikacja składu
  • Umieszczenie na etykiecie znaku certyfikującego
W przypadku istotnej aktualizacji szaty graficznej etykiety mogą pojawić się wątpliwości, czy konieczne jest przypisanie nowego kodu. Odpowiedzi warto szukać w wytycznych organizacji GS1 dostępnych w Bazie Wiedzy oraz skonsultować się z ekspertem.
Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z nami, a chętnie pomożemy!
???? 22 398 60 79
???? Wiejska 17 lok. 6, 00-480 Warszawa
✉ biuro@food-law.pl

Artykuł Kiedy zmiana etykiety wymusza nowy kod kreskowy? pochodzi z serwisu Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego.

Źródło: Kiedy zmiana etykiety wymusza nowy kod kreskowy?


Podobne wiadomosci:

  • Nowy limit dla melaminy w mleku dla niemowląt
  • Co warto wyczytać z etykiety na wodzie?
  • Czy światowe rządy ustaliły nowy globalny klimatyczny ład?
  • Skomentuj:

    You must be logged in to post a comment.

    skanowanie Lublin skanowanie w lublinie skanowanie lublin projekty powykonawcze archiwizacja dokumentacji skanowanie do pliku wielki format serwis ekspresów serwis ekspresów Lublin w Lublinie skanowanie kolor lublin wydruki lublin wielki format skan