Życie miodem słodzone i efekty pierwszej kampanii tego typu w Europie
Jednym z organizatorów kampanii było Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych, ogólnopolska organizacja licząca 170 pszczelarzy mających od kilkuset do dwóch tysięcy rodzin pszczelich, którzy produkują 80 procent miodu dostępnego na rynku polskim. Kampanię zrealizowano w ramach mechanizmu “Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej”, budżet użyty na jej realizację wyniósł ponad 630 tysiąc euro. Dziś w blisko co czwartym lokalu mieszkalnego w Polsce spożywa się miód przynajmniej raz na siedem dni, a 7%. Mieszkańców Polski je go każdego dnia albo nieomalże każdego dnia. Walory miodu doceniają w ogromnej liczbie przypadków kobiety, które kupują najbardziej popularne odmiany, wielokwiat i lipowy. Inne odmiany są słabiej rozróżniane poprzez konsumentów. Należy powiedzieć, że rolnicze towary lubimy, Mieszkańcy Polski po miód w większości wypadków sięgają w celach leczniczych w okresie jesienno-zimowym, równie chętnie słodzą nim napoje i smarują pieczywo. Znacznie w mniejszości sytuacji stosują jako dodatek do innych potraw i sosów. Z ilością miodu w naszym państwie nie jest w ostatnich latach zbyt dobrze. Pszczelarze przestrzegają, że wskutek postępującego zanieczyszczenia środowiska, a również niekorzystnych warunków klimatycznych niektóre odmiany miodu, przykładowo gryczany, coraz trudniej będzie można nabyć. Pszczelarze zapowiadają, że niezależnie od możliwości zewnętrznego wsparcia następnej promocji miodów w Polsce, kampanię będą kontynuować z spersonalizowanych środków finansowych.
Źródło: Życie miodem słodzone i efekty pierwszej kampanii tego typu w Europie