Oznakowanie produktu informacjami dobrowolnymi
Rozporządzenie 1169/2011 [1] przewiduje możliwość umieszczenia przez przedsiębiorcę informacji dobrowolnych w oznakowaniu produktu. Jedną z nich jest oznaczenie produktu logotypem Produkt Polski.
Szczegółowe zasady stosowania informacji „Produkt polski” określone zostały w ustawie z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych.
Należy pamiętać, że oznakowanie produktu informacjami dobrowolnymi jest możliwe pod warunkiem spełnienia określonych wymagań. Zgodnie z przepisami informacje takie:
– nie mogą wprowadzać konsumenta w błąd,
– nie mogą być niejednoznaczne ani dezorientować konsumenta oraz
– muszą być, w stosownych przypadkach, oparte na odpowiednich danych naukowych.
Co istotne, nie można prezentować informacji dobrowolnych ze szkodą dla przestrzeni dostępnej do prezentacji obowiązkowych informacji na temat żywności.
Jeżeli chciałbyś w sposób poprawny oznakować swój produkt informacjami dobrowolnymi, napisz do nas!
Zapraszamy do kontaktu z Food Law Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego.
[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Rady 90/496/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004.
Artykuł Oznakowanie produktu informacjami dobrowolnymi pochodzi z serwisu Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego.
Źródło: Oznakowanie produktu informacjami dobrowolnymi