Żywność na poprawę odporności


Odpowiednio skomponowana dieta może zapobiec lub wyleczyć infekcje, poprzez odpowiednią stymulację układu odpornościowego. Co zatem powinno znajdować się na naszych talerzach, aby nie dopuścić do przeziębienia?

Czosnek i cebula

Występujące w czosnku substancje (takie jak allicyna i związki siarkowe) wykazują bardzo silne działanie bakteriobójcze, dlatego też zaleca się spożywanie go w przypadku przeziębień oraz infekcji układu oddechowego. Cebula polecana jest natomiast także przy infekcjach pęcherza moczowego.

Miód

Chociaż zwykły cukier osłabia odporność, to miód wpływa na nią już pozytywnie. Wszystko to dzięki kwaśnemu odczynowi, a także obecności lizozymu (inhibina). Są to czynniki hamujące rozwój bakterii, wirusów i grzybów, dlatego też miód uznawany jest za naturalny antybiotyk.

Mleczne produkty „bio”

Kefiry i jogurty „bio” wzbogacone w bakterie probiotyczne przyczyniają się do zachowania prawidłowej flory bakteryjnej, która stanowi przeciwwagę dla bakterii chorobotwórczych.



Źródło: Żywność na poprawę odporności


Podobne wiadomosci:

  • Żywność bez GMO
  • MILIONY NA POPRAWĘ EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ
  • POZNAJ DOBRĄ ŻYWNOŚĆ
  • Skomentuj:

    You must be logged in to post a comment.

    skanowanie Lublin skanowanie w lublinie skanowanie lublin kserokopiarki kserokopiarki warszawa cyfrowe kopiarki warszawa kolorowe